Descriere
Viziunea unităţii ,,Grădiniţa noastră își propune realizarea unei educații de calitate orientată spre valori democratice, un învățământ echitabil care oferă șanse egale de acces și reușită fiecărui copil, acoperind nevoia de cunoaștere, într-o lume a poveștilor, a jocului și a veseliei oferind pregătirea necesară pentru adaptarea la viața școlară și socială”
Misiunea Grădiniței ,,Misiunea Grădiniței cu program prelungit nr.8 Brașov este construirea unui sistem educativ deschis, modern care pune accent pe învățarea centrată pe copil, pe dezvoltarea liberă, integrată și armonioasă a personalității copilului, descoperirea propriei identități și dezvoltarea unei imagini de sine pozitive în scopul valorificării potențialului și nevoilor concrete ale acestuia. Desfășurarea activităților se realizează într-un mediu stimulativ și creativ, într-o ,,Căsuț
Activități educative
În Grădinița cu PP nr. 8 Brașov procesul instructiv-educativ se desfășoară pe baza Curriculum-ului pentru educație timpurie 2019.
Toate activitățile au ca bază proiecte anuale desfășurate în proiecte tematice, activități integrate, proiecte de activitate care au ca finalitate evaluări continue, hărți tematice, colaje și lucrări practice expuse în permanență.
Categoriile de activități de învățare prezente în Planul de învățământ preprimar sunt :Jocuri și activități liber alese - ALA, Activități pe domenii de învățare/experiențiale - ADE și Activități de dezvoltare personala - ADP.
ALA - jocuri și activități liber alese
Conceptul de joc liber este fundamental pentru curriculumul actual, iar când spunem joc liber ne referim la jocul care este iniţiat de copil în centrele de interes/activitate. În jocul liber copilul decide ce se joacă, cu ce se joacă şi cu cine se joacă. Jocul liber-creativ şi activităţile alese sunt cele mai eficiente forme de activitate pentru dezvoltarea personalităţii copilului. Atunci când copiii îşi satisfac interesele, ei învaţă să acumuleze informaţii şi să tragă propiile concluzii în legătură cu acestea.
- Să decidă singur asupra jocului şi a jucăriilor. Aflat în faţa mai multor posibilităţi, copilul învaţă să aleagă ceea ce i se potriveşte, învaţă prin experienţă proprie.
- Să fie responsabil pentru decizia luată. Faptul că îşi alege singur jocul şi datorită acestei alegeri numai el ştie să explice ce face şi cum face, îi oferă bucuria independenţei şi, în acelaşi timp, răspunderea rezultatelor.
- Să aibă încredere şi curaj. Mediul securizat şi stimulativ, care susţine şi încurajează dezvoltarea personalităţii copilului atât global, cât şi în componentele ei, oferă cunoaşterea propiilor forţe, încredere şi creativitate.
- Să devină independent în luarea deciziilor, organizarea jocului , alegerea relaţiilor sociale cu egali şi cu educatoarea. Într-un astfel de aranjament al spaţiului, copiii au ocazia de a se întâlni în activitate cu ceilalţi, iar aceste relaţii devin libere, sunt orientate indirect de educatoare prin comunicare, cooperare, colaborare, respect, negociere, acceptare, toleranţă, prietenie.
- Să cerceteze şi să experimenteze noi soluţii. Acest lucru este posibil, numai dacă ei simt libertatea şi au siguranţa că greşelile nu le sunt aspru sancţionate.
- Să se cunoască. Acest lucru se poate realiza tot prin amenajarea adecvată a spaţiului. Prin sprijin, interes şi înţelegere pentru eforturile copiilor, educatoarea contribuie la construcţia delicată a imaginii de sine a fiecăruia.
ADP - Activități de dezvoltare personală
Actualul curriculum pentru învăţământul preşcolar include în cadrul activităţilor de dezvoltare personală : rutinele, tranziţiile, activităţile din perioada de după amiază, inclusiv activităţile opţionale.
Rutinele
Conform noului curriculum, rutinele sunt activitatile -reper după care se derulează întreaga activitate a unei zile. Ele acoperă nevoile de bază ale copilului şi contribuie la dezvoltarea globală a acestora. Rutinele înglobează, de fapt, activităţile de tipul: sosirea copilului, întâlnirea de dimineaţă, micul dejun, igiena-spălatul şi toaleta, masa de prânz, somnul/ perioada de relaxare de după – amiază, gustările, plecarea copiilor acasă.
Tranzițiile
Tranziţiile sunt activităţi de scurtă durată, care fac trecerea de la momentele de rutină la alte tipuri/ categorii de activităţi de învăţare, de la o învăţare la alta, în diverse momente ale zilei. Mijloacele de realizare a acestui tip de activitate variază foarte mult, în funcţie de vârsta copilului, de contextul momentului şi de calităţile cadrului didactic. În acest sens, ele pot lua forma unei activităţi desfăşurate în mers ritmat, a unei activităţi care se desfăşoară pe muzică sau în ritmul dat de recitarea unei numărători sau a unei framântări de limbă, a unei activităţi în care se execută concomitent cu momentul de tranziţie, respectiv un joc cu text şi cânt cu anumite mişcări cunoscute deja de copii, etc.
Activitățile desfășurate în perioada după-amiezii
Activităţile desfăşurate în perioada după – amiezii sunt activităţi recuperatorii pe domenii de învăţare, recreative, de cultivare şi dezvoltare a înclinaţiilor- sunt tot activităţi de învăţare. Acestea respectă ritmul propriu de învăţare al copilului şi aptitudinile individuale ale lui şi sunt corelate cu tema săptămânii/ tema proiectului şi cu celelalte activităţi din programul zilei.
ADE - Activități pe domenii experiențiale
Un spațiu amplu în grădiniță îl ocupă Activitățile pe domenii de învățare/experiențiale - ADE, care sunt activități integrate sau pe discipline, desfășurate cu copiii în cadrul unor proiecte planificate, în funcție de temele mari propuse de Curriculum, precum și de nivelul de vârstă, de nevoile și interesele copiilor din grupă. Conținuturile acestora trebuie legate de realitatea înconjurătoare și de experiența copilului, combinandu-se contexte ale mai multor componente curriculare.
Domenii experiențiale sunt:
DOMENIUL LIMBĂ ȘI COMUNICARE – (DLC)
Acoperă stăpânirea exprimării orale și scrise, ca și abilitatea de a înțelege comunicarea verbală și scrisă;
DOMENIUL ȘTIINȚĂ – (DȘ)
Include atât abordarea domeniului matematic prin intermediul experiențelor practice cât și înțelegerea naturii, ca fiind modificabilă de ființele umane cu care se află în interacțiune;
DOMENIUL OM ȘI SOCIETATE – (DOS)
Include omul, modul lui de viață, relațiile cu alți oameni, relațiile cu mediul social, ca și modalitățile în care acțiunile umane influențează evenimentele;
DOMENIUL ESTETIC ȘI CREATIV – (DEC)
Acoperă abilitățile de a răspunde emoțional și intelectual la experiențele perceptive, sensibilitatea față de diferitele niveluri de manifestare a calității, aprecierea frumosului și a adecvării la scop sau utilizare;
DOMENIUL PSIHO-MOTRIC – (DPM)
Acoperă coordonarea și controlul mișcărilor corporale, mobilitatea general și rezistența fizică, abilităţile motorii și de manipulare de finețe, ca și elementele legate de cunoașterea anatomiei și fiziologiei omului;
Date Contact
Facilitati
- Program Prelungit
- Psiholog
- Logoped
Program
Program Scurt
Program Lung
Detalii
Predare in limba
- Romana
Tip Invatamant
- Normal
Link-uri care te-ar putea interesa:
- Gradinite Private Brasov
- Gradinite de stat Brasov
- Gradinite cu predare in limba Engleza Brasov
- Gradinite cu predare in limba Germana Brasov
- Gradinite Montessori Brasov
- Gradinite Waldorf Brasov
- Crese Private Brasov
- Crese de stat Brasov
- Crese Montessori Brasov
- Crese cu predare in Engleza Brasov
- Crese cu predare in Germana Brasov
Creștem împreună!
Mulțumim că folosiți lista noastră cu instituții educaționale. Ne străduim să oferim acces la informații relevante și actualizate pentru a face procesul de căutare și selectare a instituțiilor cât mai simplu și eficient posibil. Dorim ca platforma noastră să fie utilă și relevantă, de aceea feedback-ul dumneavoastră este important pentru noi.
Reprezinți Grădinița 8 - Căsuța Poveștilor?
Adăugăm instituții noi în fiecare zi, așa că dacă reprezentați una și doriți să actualizați gratuit profilul, nu ezitați să ne contactați.
Dacă nu gasiți profilul instituției dvs. va rugam sa anuntați pentru a adauga profilul gratuit.
Adăugați o instituție