Descriere
Ce este abordarea Reggio Emilia
- Abordarea Reggio Emilia isi are originile in scolile din orasul care ii poarta numele (Reggio Emilia) din Italia al carui fondator a fost educatorul Loris Malaguzzi. In prezent aceasta abordare este raspandita in toate colturile lumii (majoritatea scolilor din Italia au adoptat aceasta abordare dar ea este folosita la scara larga in toate zonele globului inclusiv Singapore, Hong Kong sau SUA).
- Abordarea Reggio Emilia ne ofera posibilitatea sa valorificam curiozitatea si creativitatea copiilor prin incurajarea lor de a lucra la proiecte din domenii care le starnesc curiozitatea.
- Parintii sunt incurajati sa se implice in activitatile noastre cat si in educatia copiilor.
- Copiii nu învaţă pe bază de modele, de imitaţie sau prin completarea unor fişe de lucru pe teme exacte, ci prin explorarea mediului, cu ajutorul celor « 100 de limbaje » şi modalităţi de expresie, printre care cuvintele, mişcarea, dansul, pictura, sculptura, jocurile de umbre, colajul, muzica, teatrul şi modelajul în lut.
- Educatorul reggio este un fin observator al nevoilor si inclinatiilor copilului.
El trebuie sa fie un mentor si un ghid pentru fiecare copil. Educatorul trebuie sa le asculte intrebarile, sa le observe interesele. - Mediul inconjurator este al 3 lea ,,profesor,,.
Modul de aranjare al clasei ( pe centre de interes), materialele la care copiii au acces liber, modul de organizare al activitatilor ( invitatia la joaca ) contribuie la dezvoltarea armonioasa a copiilor.
Spatiul creat pentru copii incurajeaza comunicarea intre ei, explorarea si colaborarea. - Cele ,,100,, de limbaje
Este poate cel mai important principiu al acestei abordari.Copiilor li se pun la dispozitie activitati din diferite domenii prin care se incurajeaza creativitatea, cultura generala, increderea in sine si socializarea.
Principii
Spre deosebire de metodele alternative de predare cunoscute in tara noastra Waldorf sau Montessori, Reggio Emilia nu este o metoda de predare ci mai degraba o abordarea bazata pe anumite valori fundamentale legate de modul de educare al copiilor care aduce in prim plan 7 principii:
- Copilul este capabil, plin de potential, puternic si curios;
- Mediul inconjurator este al 3 lea profesor;
- Adultul este un fin observator, un mentor si un ghid;
- Parintii si implicarea acestora in educatia copiilor;
- Copiii au “100 de limbaje” prin care ne arata ca stiu sa picteze, coloreze, construiasca, sculpteze, modeleze, sa joace roluri, sa cante si multe altele;
- Copiii invata cel mai bine de la alti copii, familie, comunitate;
- Curriculum emergent. Este metoda prin care educatorul/psihologul planuieste activitatile si proiectele inspirandu-se din nevoile copiilor si in functie de ariile de interes ale acestora.
Curriculum nu este unul fix de la care nu se poate deroga si care trebuie urmat cu strictete ci el este format si in functie de ideile copiilor, de ariile de interes pe care acestia le manifesta.
Folosim timpul petrecut in aer liber pentru a-i ajuta pe copii sa descopere natura dar si ca mediu in care ne desfasuram anumite activitati.
- Mediul inconjurator este al 3 lea professor
Mediul inconjurator este foarte important in dezvoltarea copiilor si de aceea se va pune accent pe tot ce ne ofera natura ( materiale din natura, joaca in aer liber, impamantenirea respectului fata de mediu). Acesta are o importanţă foarte mare, de aceea multe din activitatile zilnice sunt in stransa legatura cu ceea ce ne inconjoara, cu materiale pe care natura ni le pune la dispozitie.
Pentru noi noroiul si pietrele nu sunt inamici ci din contra sunt surse de imaginatie si distractie.
- Adultul este un mentor si un fin observator. Educatorii asculta si observa copiii indeaproape, le pun intrebari si tin cont de ideile lor.
Copiii Reggio sunt atent observati de catre educatori pentru a descoperi ariile de interes ale acestora si toate observatiile se noteaza in fisele copiilor care urmeaza a fi trimise parintilor la fiecare final de luna.
Am ales pt educatorii Reggio psihologi care sa observe, sa urmareasca evolutia si sa incurajeje dezvoltarea increderii in sine, a inteligentei emotionale dar si a respectului pentru mediul inconjurator si pentru fiintele vii (indiferent ca vorbim de oameni, animale sau plante).
Educatorii sunt tovarasi de joaca.Daca ei observa interes pentru anumite domenii este foarte posibil sa pornim un intreg proiect precum crearea unui mediu de viata, un experiment, o piesa de teatru etc.
Tratam copiii cu respect , nu facem abuz de puterea noastra de adulti si nu ii intimidam deoarece dorim sa dezvoltam personalitati puternice cu incredere in ei.
Educatorii pun intrebari copiilor si le asculta ideile acestora. Educatorul planifica activitatile si proiectele dar copiii sunt lasati sa isi foloseasca imaginatia.
Educatorul trebuie sa le organizeze copiilor spatiul si sa le creeze mediul propice pentru a isi folosi imaginatia.In acest sens, in fiecare zi, va exista un program care sa contina atat activitati individuale dar si de grup in care copiii conduc activitatea iar educatorul ii observa si ghideaza.
- Implicarea parintilor
Implicarea parintilor ca strategie de predare : sedinte, informare permanenta a parintilor, activitati in care sunt invitati sa participe si acestia, excursii organizate in jurul Bucurestiului la care participa atat educatorii cat si parintii impreuna cu copiii.
Părinţii reprezintă o resursă esenţială în procesul de învăţare al copilului de aceea legatura educator-copil-parinte trebuie sa fie foarte stransa. In acest sens, in cadrul centrului se va asigura o legatura permanenta cu parintii prin toate mijloacele de comunicare, inclusiv intalniri in care acestia, in cercuri restranse pot sa isi exprime deschis ideile putand fi consiliati de educatorul/psihologul nostru.
Pentru ca familia este considerata foarte importanta in dezvoltarea copiilor, in activitati se folosesc teme care sa fie in stransa legatura cu familia acestora (proiect arborele genealogic, familia mea, timp liber cu parintii mei etc).
Parintii sunt o componenta esentiala pentru noi, ei sunt incurajati sa se implice in educarea copiilor, in activitatile lor si impreuna formeaza o echipa.
Abordarea Reggio Emilia este bazata pe :
- Creativitate si estetica
- Colaborare
- Mediul inconjurator
- Implicarea parintilor
- Joaca
- Respectul si intelegerea copilului din partea educatorului
Ateliere
Casa Reggio este amenajata pe 3 zone unde au loc atelierele noastre (zona masutelor unde au loc majoritatea activitatilor, zona de literatura unde este mica noastra biblioteca si zona de relaxare).
Copiii inscrisi la Beautiful Minds vor participa la urmatoarele ateliere:
- Atelier de pictura pe hartie, piatra, lemn
- Atelier de modelat in lut
- Atelier de creatie cu materiale reciclabile
- Atelier de stiinte (anatomie, geografie, astronomie, fizica, chimie)
- Atelier de gastronomie
- Clubul de lectura
- Clubul de actorie
- Clubul de literatura/matematica
- Viata practica/Activtati senzoriale
In cadrul atelierelor copiii Reggio invata cate putin din diverse arii de interes menite sa le dezvolte atat latura cognivita cat si cea emotionala:
- Literatura-dezvoltarea limbajului ( Impreuna ascultam povesti, invatam sa ne exprimam si sa folosim corect cuvintele);
- Gandire logico- matematica;
- Stiinte: mici experimente de chimie si fizica;
- Arte:desen, pictura, modelaj, art&craft;
- Actorie: copiii devin regizori ( sunt incurajati ca pornind de la o idée sa dezvolte o intreaga poveste , tot ei fiind si actorii, teatru de papusi ( papusile sunt create de educatoare impreuna cu copiii in functie de ideile acestora);
- Geografie (cu ajutorul globului pamantesc, al planselor si al puzzle-urilor, copiii invata elementele de baza despre continente, tari, forme de relief etc);
- Anatomie (Partile corpului-rolul lor, Cum ne pastram corpul sanatos etc);
- Astronomie (Descoperim planetele, Locul nostru in Univers, Zi-Noapte, Succesiunea anotimpurilor etc);
- Dans
- Sport ( Un stil de viata sanatos nu se poate fara exercitiile zilnice in ritm de dans);
- Viata Practica (activitati din viata de zi cu zi precum:Invatam sa ne imbracam si sa ne spalam, Bunele maniere, Mediul inconjurator, etc);
- Activitati senzoriale ( “Recunoaste materialul, Sacosa misterelor,Cosuletul cu condimente etc, );
- Gradinarit –Sezonier copiii nostri se transforma in micii gradinari ( fiecare copil are planta lui pe care o ingrijeste si impreuna avem grija de mica noastra“gradina “ de legume );
- Alimentatia sanatoasa.Cum ne hranim corect. Importanta alimentelor;
Programul si oferta sunt valabile pentru toate grupele de varsta si contin toate mesele indiferent de tipul meniului ales ( carnivor/ vegetarian/ alergie).
- Program scurt 8:00 -13:00: 2,800 Ron ( 0 locuri pentru anul scolar 2023-2024)
- Program normal 8:00-16:00 : 3,000 Ron
- Program extins 8:00-18:00: 3,100 Ron.
- Taxa de inscriere/reinscriere: 1,000 Ron se plateste la inceputul fiecarui an scolar.
- Reducere de 5 % pentru al doilea copil.
Pentru copiii inscrisi in cursul anului taxa de inscriere se plateste o singura data intr-un an scolar.
- In prima zi parintii sunt rugati sa aduca urmatoarele :
- 2 poze ale copilului
- 1 poza a intregii familii
- pantofiori pentru interior
- minim 2 schimburi
- pijama
- cizme cauciuc si pelerina de ploaie (pentru perioada de toamna)
- adeverinta de la medicul de familie prin care se atesta ca este apt pentru colectivitate
- Beautiful Minds este deschis pe tot parcursul anului (septembrie – august) cu exceptia a 5 saptamani de vacanta descrise mai jos.
- Vacantele anuale: August (2 saptamani), o saptamana de Paste , 2 saptamani de Craciun si sarbatorile legale.
- Siguranta copiilor este o prioritate pentru noi. Personalul gradinitei este vaccinat impotriva Covid-19 in proportie de 90%.
Date Contact
Facilitati
- Pictura
- Teatru
- Program Prelungit
Program
Program Scurt
Program Lung
Detalii
Predare in limba
- Romana
Tip Invatamant
- Normal
Link-uri care te-ar putea interesa:
- Gradinite Private Bucuresti
- Gradinite de stat Bucuresti
- Gradinite cu predare in limba Engleza Bucuresti
- Gradinite cu predare in limba Germana Bucuresti
- Gradinite Montessori Bucuresti
- Gradinite Waldorf Bucuresti
- Gradinite Private Sector 1
- Gradinite de stat Sector 1
- Gradinite Private Sector 2
- Gradinite de stat Sector 2
- Gradinite Private Sector 3
- Gradinite de stat Sector 3
- Gradinite Private Sector 4
- Gradinite de stat Sector 4
- Gradinite Private Sector 5
- Gradinite de stat Sector 5
- Gradinite Private Sector 6
- Gradinite de stat Sector 6
- Crese Private Bucuresti
- Crese de stat Bucuresti
- Crese Montessori Bucuresti
- Crese cu predare in Engleza Bucuresti
- Crese cu predare in Germana Bucuresti
Creștem împreună!
Mulțumim că folosiți lista noastră cu instituții educaționale. Ne străduim să oferim acces la informații relevante și actualizate pentru a face procesul de căutare și selectare a instituțiilor cât mai simplu și eficient posibil. Dorim ca platforma noastră să fie utilă și relevantă, de aceea feedback-ul dumneavoastră este important pentru noi.
Reprezinți Gradinita Beautiful Minds Kindergarten - Soseaua Gheorghe Ionescu ?
Adăugăm instituții noi în fiecare zi, așa că dacă reprezentați una și doriți să actualizați gratuit profilul, nu ezitați să ne contactați.
Dacă nu gasiți profilul instituției dvs. va rugam sa anuntați pentru a adauga profilul gratuit.
Adăugați o instituție