Istoricul grădiniței
Istoric: Înființată în anul 1911 sub numele de Grădinița REGINA MARIA, actuala Grădiniță a Școlii Gimnaziale nr.71 a fost fondată și finanțată de “Societatea Ortodoxă a Femeilor Române”. La acea dată se numea “Școala pentru copii mici” și urmărea să ajute familiile sărace cu mulți copii din acest cartier mărginaș al Bucureștiului. Sub patronajul societății, copiii primeau asistență medicală, rechizite, îmbrăcăminte și alte ajutoare.
De aproape 100 de ani Grădinița “Regina Maria” își continuă tradiția de a educa și forma preșcolarii, păstrându-și renumele de locaș de învățământ apreciat foarte mult de părinți.
TRADIȚII ALE GRADINIȚEI
Din anul 1990 și până în prezent Grădinița “Regina Maria” a urmărit consecvent să promoveze și să încurajeze aptitudinile literare, muzicale, dramatice și plastice ale copiilor.
Nu întâmplător Grădinița poartă numele “Regina Maria”. Regina „artistă”, cum a fost numită în epocă și-a pus amprenta personalității pline de viață când a fost decorat Pelișorul în stilul art-nouveau. Cu remarcabil talent literar a scris povești, basme, romane și volume memorialistice.
Activitati si ORGANIZARE
Grădinița Regina Maria a Școlii Gimnaziale nr. 71 funcționează în prezent cu 3 grupe de copii, cu vârste între 3 și 6 ani. Copiii își desfășoară activitatea în 3 săli de clasă luminate natural, dotate cu mobilier nou, aparatură și jucării adecvate nivelului lor de dezvoltare. Accentul în activitățile educative este pus pe dezvoltarea abilitaților necesare pregătirii copiilor pentru activitățile viitoare, cele de școlari, dar și pe cele ludico-artistice și de socializare. Grădinița este dotată și cu curte interioară amenajată pentru jocuri specifice în aer liber. Copiii sunt angrenați în activități curriculare și extra-curriculare, se organizează excursii și colaborări cu ONG-uri și trupe de teatru, în vederea diversificării ofertei educaționale.
Cadrele didactice își concentrează eforturile pentru a crea în grădiniță o atmosferă plăcută și stimulativă, care să le dezvolte copiilor încrederea în forțele proprii.
În grădinița noastră, într-o atmosferă caldă şi relaxată, dar dinamică şi stimulativă, bazată pe înţelegere şi respect reciproc, copiii sunt implicați în experienţe de învăţare care stimulează curiozitatea şi creativitatea. Aceste experienţe sunt astfel concepute, încât să permită fiecărui copil să-şi descopere identitatea proprie, să-şi dezvolte o imagine de sine pozitivă, să devină independent şi responsabil.
Copiii sunt îndrumati de cadre didactice titulare, cu o experiență semnificativă și dedicate profesiei. Dând dovadă de multă dăruire, educatoarele desfăşoară un program instructiv-educativ adaptat celor mai moderne metode şi strategii, în conformitate cu nevoile preșcolarilor și ținând cont de particularitățile de vârstă și individuale ale acestora.
Grădinița este implicată în numeroase proiecte și parteneriate, realizate cu alte instituții de învățământ. Pe lângă activitățile curente prevăzute de curriculumul pentru educație timpurie, grădinița noastră se remarcă prin mai multe activități extracurriculare, dintre care amintim: serbările realizate la nivelul grupelor, concursuri județene, municipale, naționale și internaționale la care am obținut premii importante, participare la diverse festivaluri pentru copii, vizite la muzee sau vizionarea spectacolelor de teatru. Toate activitățile se desfașoară prin colaborarea constantă cu parinții în cadrul parteneriatului gradiniță-familie, în beneficiul copiilor și al calității actului educațional.
Ca urmare a participării cadrelor didactice din grădiniță la sesiunile de formare susținute de Asociația OvidiuRO și Asociația SNK, în cadrul proiectului Planeta este casa noastră, grădinița este certificată ca GRĂDINIȚA RECICLĂRII. De asemenea, grădinița este certificată ca GRĂDINIȚĂ BIBLIOTECĂ în cadrul proiectului Citește-mi 100 de povesti (Asociația Ovidiu RO).