În VIZIUNEA noastră, Școala Gimnazială Specială pentru Surzi nr. 1 este:
«O școală specială, cu deschidere europeană, aflată la intersecția șansei, reușitei și a performanțelor».
ȘANSA pe care școala o oferă copiilor este accesibilizarea informațiilor, utilizarea programelor specifice si a planurilor de intervenție personalizată pentru fiecare categorie de deficiență, precum si includerea copiilor în diferite proiecte si programe extrașcolare în vederea integrării acestora în societate.
REUȘITA este atunci cand copiii ajung la autocunoaștere, dezinhibare, la încrederea în forțele proprii și încrederea că societatea nu dorește sa-i izoleze de ea, ci vine, prin tot ceea ce face, spre ei.
PERFORMANȚELE reprezinta atingerea obiectivelor propuse și formarea competențelor necesare în vederea integrarii în societate.
De aceea, MISIUNEA noastră este :
învățare – terapie – recuperare, dezvoltare personală a copiilor cu deficiență auditivă si tulburări din spectrul autist în vederea integrarii sociale si profesionale ;
deschiderea către comunitate prin promovarea unei imagini pozitive despre copilul cu CES și sistemul de învățământ special, precum și prin dezvoltarea de servicii educaționale în domeniul educației incluzive.
Obiectivele strategice ale Școlii Gimnaziale Speciale pentru Surzi nr. 1 pentru perioada 2020-2025
Creșterea calității educaței în vederea formării și dezvoltării competențelor necesare integrării școlare și sociale a copiilor cu deficiență auditivă și cu tulburări din spectrul autist;
Asigurarea unui management flexibil la nivelul școlii în perspectiva realizării egalității șanselor în educație, a reducerii absenteismului, abandonului școlar și îmbunătățirii rezultatelor la învățătură ale elevilor;
Desfășurarea activității pe baza principiilor sistemului de management al calității;
Stimularea activității metodice și de perfecționare a cadrelor didactice în vederea imbunătățirii procesului instructiv-educativ;
Dezvoltarea unui parteneriat social activ și implicarea școlii în programe și proiecte la nivel local, național și internațional;
Atragerea de resurse de finanțare și gestionarea eficientă a acestora.
Oferta educațională
ÎNVĂȚĂMÂNT PREȘCOLAR – GRĂDINIȚĂ CU PROGRAM SĂPTĂMÂNAL
· Se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 3 ani și 7/8 ani, cu dizabilități auditive și/sau asociate, precum și celor cu tulburări din spectrul autist.
Activitățile frontale se desfășoară sub coordonarea educatoarelor pentru învățământ preșcolar special, iar Terapiile specifice de compensare sunt asigurate de un profesor psihopedagog și un profesor kinetoterapeut, în cabinete dedicate acestor activități.
· Toți copiii beneficiază de programe educative individualizate, elaborate și implementate de echipa multidisciplinară de la grupa de grădiniță.
· Copiii din afara orașului București pot fi cazați în internatul școlii pe baza certificatului de orientare școlară și profesională emis de CJRAE.
· Toți copiii pot servi masa la cantina care funcționează în incinta școlii, în parteneriat cu Liceul Greco-Catolic ”Timotei Cipariu”, în cadrul proiectului ”Și eu vreau să cresc mare!.”
· Plan-cadru aplicat: Plan-cadru de învățământ pentru învățământul special preșcolar (Anexa nr. 3 la Ordinul Ministerului Educației Naționale nr. 3622/2018).