Grădinița noastră este o instituție de stat, situată în zona Colentina- Doamna Ghica, într-un cartier foarte liniștit, fără trafic intens, unde se joacă și învață copii cu vârsta cuprinsă între 3 și 6 ani.
În unitatea noastră de învățământ sunt școlarizați aproximativ 200 de preșcolari în 8 clase, alături de familiile cărora am realizat un parteneriat pentru educație și dezvoltare personală.
Activitatea de predare-învăţare- evaluare este adecvată ritmului de învăţare al fiecărui copil și particularităţilor individuale ale acestuia.
Personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic cu competenţe profesionale și pregătire de specialitate lucrează cu dăruire pentru satisfacerea nevoilor de învățare ale copilului.
Asistența medicală este oferită zilnic copiilor de cadre medicale calificate și dedicate meseriei.
Despre Noi
Grădinița nr. 276 este o instituție preșcolară care face parte din sistemul național de învățământ. Unitatea este coordonată de Ministerul Educației și Cercetării Științifice, prin reprezentanții acestuia, inspectorii școlari ai sectorului 2, București și directorul său, prof. Iancu Doina.
Activitatea grădiniței se desfășoară într-o clădire recent renovată, cu săli de grupă foarte spațioase și luminoase, cât şi de un spaţiu de joacă generos în aer liber. Spaţiul de joacă exterior îi ajuta pe copii să se bucure cu adevărat de binefacerile jocului în aer liber.
Sălile de grupă sunt utilate cu mobilier atent prelucrat şi ergonomic, corespunzător vârstei. Jucăriile sunt diversificate şi alese în aşa fel încât să trezească interesul copiilor. Toate grupele dispun de logistică educaţională performantă.
În Grădinița nr. 276 copiii învață:
– să aprecieze un stil de viață sănătos, prin exerciții fizice și consumul de alimente sănătoase
-să-și dezvolte creativitatea și aptitudinile prin artă, muzică și sport
– să folosească în scop educativ tehnologia modernă
– să participe la activități instructiv-educative care le stimulează cele cinci laturi ale dezvoltării:
• latura fizică
• latura intelectuală
• latura de limbaj
• latura emoțională
• latura socială
Părintele nu va lipsi din acest cerc educațional. El este partenerul-cheie în educația copilului, iar relația familie – grădiniță – comunitate este foarte importantă în grădinița noastră.
-educative din instituția noastră, au loc pe fondul unui obiectiv fundamental: asigurarea condițiilor optime pentru o bună, completă și utilă dezvoltare, în cooperare cu toți factorii sociali interesați în dezvoltarea educației și promovarea dragostei și înțelegerii dintre și între copii.
În instituția noastră se repectă planul de învățământ structurat pe două niveluri de vârstă după cum urmează:
Nivel I: 3-5 ani
Grupa mică: 3-4 ani
Grupa mijlocie: 4-5 ani
Nivel II: 5-6 ani
Grupa mare: 5-6 ani
Oferta noastră educațională respectă curriculum-ul național și cuprinde:
Activități pe domenii experiențiale: activități integrate sau pe discipline desfășurate cu copiii în cadrul unor proiecte planificate în funcție de temele mari propuse de curriculum, ținând cont de nivelul de vârstă, de nevoile și interesele copiilor din grupă. Fiecare domeniu experienţial propune experienţe de învăţare care utilizează cunoştinţe şi deprinderi circumscrise unui domeniu de cunoaştere.
Cele cinci domenii de cunoaștere sunt:
• domeniul știință, prin activități de cunoaștere a mediului înconjurator și activități matematice
• domeniul limbă și comunicare, prin activități de educare a limbajului și a comunicării orale
• domeniul psihomotric, prin activități de educație psiho-motrică, prin activități sportive și de pregătire a motricității fine necesară scrierii
• domeniul estetic si creativ, prin activități de educație artistico-plastică, prin activități de muzică, desen, pictură, modelaj
• domeniul om si societate, prin activități moral-civice, de dezvoltare a deprinderilor practic-gospodărești, de educare a unui comportament ecologic
• Activităţi și jocuri liber alese: activităţi alese de copii, având puse la dispoziţie diferite variante de jocuri şi activităţi, care se desfășoară dimineața la sosire și după amiaza, înainte de plecare.
• Activităţi de dezvoltare personală:
• Rutinele (sosirea copilului, micul dejun, igiena – spălatul şi toaleta, masa de prânz, somnul/perioada de relaxare de după-amiază, gustările, plecarea)
• Tranziţiile (activităţi de scurtă durată, care fac trecerea de la momentele de rutină la alte tipuri/categorii de activităţi de învăţare, de la o activitate de învăţare la alta , activităţile opţionale și activităţile din perioada după-amiezii)
• Activităţile opţionale: limba engleză și dans modern
Activitățile extracurriculare
În cadrul activităţilor extracurriculare, cu o deosebită influenţă formativă și cu un conținut flexibil și variat, sunt incluse toate formele de acţiuni care se realizează ca parte integrantă a demersului didactic, venind să definească sfera educaţională prin: proiecte si programe educative, competitii si concursuri scolare, plimbări, ieşiri în natură, excursii, tabere, serbări tematice, concursuri între grupele aceleiaşi grădiniţe sau între grădiniţe, parteneriate educationale pe diferite teme/ocazii, spectacole de teatru, circ, operetă, numere de magie, petreceri cu diferite ocazii, vizite tematice, etc