Istoric
Unitatea a fost înfiinţată în anul 1983 şi funcţionează într-o clădire proiectată pentru grădiniţă. Până în anul 1991 a funcţionat în subordinea Întreprinderii de Sticlărie coordonată de Centrala Industriei Sticlăriei şi Ceramicii Fine după care, începând cu anul 1991 trece în subordinea M.E.I. În urma aplicării O.U.G.nr.30/2000, grădiniţa trece în administraţia Primariei Sectorului 3.
Din toamna anului şcolar 2010 – 2011, Grădiniţa de copii Nr. 154 a beneficiat de o extindere cu un nou corp de clădire, desfaşurându-şi activitatea în două corpuri de clădire situate la aceeaşi adresă.
Unitatea de învăţământ beneficiază şi de o clădire multifuncţională ce cuprinde o seră şi un bazin de înot
Curtea aferenta măsoară 7200 mp şi este dotată pentru desfăşurarea activităţilor în aer liber: spaţiu verde întreţinut, arbori şi arbuşti de diferite specii, pistă de alergare, bănci, aparate de joacă. Spaţiile de joacă unde sunt amplasate aparatele de joacă sunt acoperite cu tartran, lucru care asigură siguranţa copiilor şi evită accidentarea acestora.
Un numar de aproximativ 300 copii sunt repartizaţi în 14 grupe cu orar prelungit. Intreg personalul asigură o dezvoltare complexă şi optimă a copiilor.
Activităţile se desfaşoară pe grupe de vârstă, în concordanţa cu Curriculumul pentru educație timpurie.
Grădiniţa nr. 154 oferă posibilitatea desfăşurării activităţilor extrașcolare în parteneriat cu terți, la solicitarea părinților. Activităţile extrașcolare cuprind: serbări tematice, vizite, excursii, spectacole de circ şi teatru, activităţi comune cu părinţii, proiecte educaționale.
In grădiniţă s-au derulat programe educaţionale: “O viaţă sănătoasă pentru copii sănătoşi”, “Şcoli pentru un viitor verde”, “Mic şi ecologist”, “împreună pentru viitor- educaţia părinţilor”, “Copilăria – o continuă poveste”, “Învăţăm să dăruim”, “Dinţi frumoşi şi sănătoşi pentru un zâmbet frumos”, ”Curcubeul schimbării- Împreună descoperim România”, ”Vreau să fiu olimpic”.
Copilul aflat în centrul atenţiei noastre primeşte tot ce este mai bun: sprijinul, dragostea şi încrederea noastră.
Dotari
Grădiniţa nr. 154 cu sediul social în strada aleea barajul uzului nr.9, unitate şcolară cu personalitate juridică, dispune de :
- Teren suprafaţă: 5570.45 mp
- Alei&platforme:1855,83 mp
- Teren joacă: 989,37 mp
- Clădiri: 1587,08
- Spaţiu verde:1138,16
Corp a:aria construită de 470,48 mp – s+p+1+2 – 8 săli de grupă;
Corp b:aria construită 807,76 mp – s+p+1 – 6 săli de grupă. -
Clădirea multifuncţională seră şI culoar de legătură între cele două corpuri de clădire) șI complex sportive ( bazin de înot / sala de sport)
Grădiniţa funcţionează cu program prelungit are 2 bucătării, 5 oficii, 2 cabinete medicale, 2 cabinete metodice, 1 sală de calculatoare, 1 sală de sport (interioară), 2 săli amenajate pentru desfăşurarea activităţilor extrașcolare, curte şI locuri de joacă noi pentru copii, 1 cabinet consiliere psiho-pedagogică, 2 spălătorii, 5 centrale proprii , 1 seră, 1 culoar de legătură între cele două clădiri ale unităţii.
Curtea aferentă măsoară 5570,45 mp şI este dotată pentru desfăşurarea activităţilor în aer liber: spaţiu verde întreţinut, arbori şI arbuşti de diferite specii , bănci, aparate de joacă. Spaţiile de joacă unde sunt amplasate aparatele de joacă sunt acoperite cu suprafețe antitraumă, lucru care asigură siguranţa copiilor şI evită accidentarea acestora.
Utilizarea spaţiului şcolar este complet: cele 14 săli de grupă sunt toate funcţionale; fiecare grupă este dotată cu mobilier nou, adecvat pentru desfăşurarea activităţilor conform curriculumului pentru educație timpurie ; toate sălile de grupă au covoare , iar holurile sunt dotate cu vestiare șI canapele pentru preșcolari .
Sala de sport este amenajată special pentru desfăşurarea activităţilor sportive precum şI a activităților extrașcolare.
Sistemul de camere video cu circuit inchis
Unitatea noastra scolara este dotata cu sistem de camere video cu circuit inchis.
Cu o monitorizare permanenta, 24 din 24 de ore, putem urmari toate activitatile copiilor dumneavoastra atat pe holuri cat si in curtea institutiei. Pe holuri s-au folosit camere analogice de inalta rezolutie iar pe exteriorul cladirii s-au montat camere ip de 3mp cu ir( pentru noapte). Atat imaginile camerelor analogice cat si camerele ip pot fi vizionate din exteriorul scolii prin intermediul internetului. Capacitatea de stocare a datelor este de cel putin 21 de zile, exact cat impune legea.
Institutia este inregistrata la autoritatea nationala de supraveghere a prelucrarii datelor cu caracter personal( anspdcp) privind inregistrarea si stocarea imaginilor video.
Sistemul de alarmare in caz de efractie
Extinderea sistemului de alarmare in caz de efractie a fost executat pentru acoperirea tuturor zonelor vulnerabile in caz de efractie.
Sistemul este prevazut cu buton de panica si este conectat atat la dispeceratul de interventii cat si la personalul de conducere al institutiei noastre. Echipele de interventii pot ajunge in cel mult 7 minute de la avertizare.
Toate aceste extinderi au fost executate conform evaluarii de risc la securitatea fizica, pe care institutia noastra a facut-o anul trecut.
Sistemul de alarmare in caz de incendiu
Extinderea sistemului de alarmare in caz de incendiu s-a facut in conform legislației in vigoare.
Din punct de vedere tehnic sistemul este conectat la dispeceratul de intervenitii dar si la personalul de conducere al institutiei noastre.
Echipele de interventii pot ajunge in cel mult 7 minute de la avertizare.
Toate aceste dotari ale institutiei noastre au fost efectuate pentru siguranta si protectia copiiilor dumneavoastra.
Activitati Educationale
Activităţi educative şi extracurriculare: serbări, carnavaluri, concursuri de cunoştinţe generale, sportive, de dans, de creaţie, acţiuni umanitare, vizite la diverse obiective turistice, muzee, excursii, vizionări de spectacole de teatru, circ etc.
Activitati Extrascolare
Activităţi sociale şi culturale: Dezvoltarea a cel puţin 5 parteneriate pe an cu unităti socio-economice active în viaţa comunităţii; comunicarea coerentă cu autorităţile locale (registre de comunicare, procese verbale ale întâlnirilor de lucru, corespondenţe etc.); schimburi culturale şi profesionale organizate în colaborare cu alţi furnizori de educaţie;
Grădiniţa nr. 154 menţine o legătură permanentă cu autorităţile locale în ceea ce priveşte repartizarea fondurilor necesare pentru întreţinerea, repararea şi modernizarea unităţii.
Primaria Sectorului 3, biserica, poliţia, şcoala, asociaţia de părinţi, instituţii educaţionale şi culturale, agenţii economici, etc. sunt parteneri permanenţi care au ca obiectiv crearea unui cadru educaţional de calitate pentru copiii gradiniţei noastre.
Proiecte educaţionale ce se derulează la în acest an şcolar:„Curcubeul schimbării”, ’’Şcoli pentru un viitor verde”, „Universul copilăriei”, ”Vreau să fiu olimpic” “Copilăria- o continuă poveste”; “Mic şi ecologist”, “Voinicelul”, ,, Micul creştin” “Învăţăm să dăruim”, „Şcoala părinţilor”, „Micul creştin” ,“Liceeni la grădiniţă”, “Jurnal de cercetaş”, “Amintiri din copilărie”, “Discovery”, “Smarty”
Activităţi opţionale ce se desfăşoară în grădiniţă sunt propuse de părinţi, conform Procedurii ISMB de avizare a CDŞ:
- Limba engleză –firma Cezar –Team Srl;
- Limba germană – firma SC Real Kids Srl;
- Dans – Clubul Sportiv Davidans;
- Informatică – firma SC Crismalin Infoserv Srl;
- Mind Lab – firma Edu Training Srl;
- Muzică Vocală – firma SC Real Kids Srl;
- Artă plasică – firma SC Real Kids Srl;
- Înot – Asociaţia clubul Sportiv 4.